Η ομορφιά στην υπηρεσία της κοινωνίας: Πως ένα εμπορικό προϊόν μπορεί να εξελιχθεί σε άξονα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης

Inspired by MAC Viva Glam

 Η εταιρική κοινωνική ευθύνη αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές πρακτικές επικοινωνίας και προσφοράς στο σύγχρονο κόσμο των επιχειρήσεων. 

Συντονιστής
Γρηγόρης Βαλλιανάτος, Πολιτικός Επιστήμονας

Ομιλητές
Κατερίνα Κιάσσου, Γενική Διευθύντρια, Mac Cosmetics
Μαρί Χάλακα, Ανεύρεση Πόρων / Στρατηγικός Σχεδιασμός ΕΚΕ
Αικατερίνη Σταυριανέα, Επίκουρη Καθηγήτρια Διαφημιστικής Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων, ΕΚΠΑ

Η ομορφιά στην υπηρεσία της κοινωνίας: Πως ένα εμπορικό προϊόν μπορεί να εξελιχθεί σε άξονα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης

Η εταιρική κοινωνική ευθύνη αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές πρακτικές επικοινωνίας και προσφοράς στο σύγχρονο κόσμο των επιχειρήσεων. Πως όμως ένα καταναλωτικό προϊόν μπορεί να αποκτήσει θετικό κοινωνικό αντίκτυπο και να προσφέρει λύσεις και ανακούφιση σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες ενάντια στον κοινωνικό αποκλεισμό; Βέλτιστη πρακτική, το κραγιόν Viva Glam της MAC Cosmetic. Από το 1994 μέχρι σήμερα το σύνολο των πωλήσεων του Viva Glam παγκοσμίως, περισσότερα από 500 εκατομμύρια δολάρια, έχει διατεθεί για τη χρηματοδότηση 1.800 οργανισμών με κοινωφελές προφίλ σε όλο τον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα. Το best practice του Viva Glam αποδεικνύει ότι τα προϊόντα από μόνα τους μπορούν να δημιουργήσουν κοινωνικό αντίκτυπο ως μέρος μιας ευρύτερης εταιρικής στρατηγικής και κουλτούρας.

Για ποιους λόγους θεωρείτε ότι το ενδιαφέρον του καταναλωτή έχει στραφεί σε εταιρίες που έχουν κοινωνικό αποτύπωμα? 
Πως επιλέγετε τις δράσεις σας; Ποια είναι τα κριτήρια και τα κίνητρά  σας? 
Τι πρέπει να γνωρίζει κάποιος για τη δράση του Viva Glam που δεν είναι γνωστό στο ευρύ γνωστό ήδη?
Ποια τα μελλοντικά σας σχέδια ?
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες επιρροές σας για τη πορεία του brand σας? 
Πιστεύετε ότι η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι ένα φαινόμενο των εποχών με στόχο το μεγαλύτερο κέρδος των εταιριών ή υπάρχει ουσία κρυμμένη από πίσω? 
Ποια πιστεύετε θα είναι η εξέλιξη των πολιτικών εταιρικής κοινωνικής ευθύνης?
Βλέπετε διαφορά στην ανταπόκριση του κοινού στα προϊόντα viva glam από τα υπόλοιπα της Μac Cosmetic ?
Ποιες οι διαφορές στην Ελληνική αγορά από την παγκόσμια? 
 

Gregory Vallianatos
Γρηγόρης Βαλλιανάτος
Δημοσιογράφος

Ο Γρηγόρης Βαλλιανάτος γεννήθηκε το 1956 στην Πλάκα της Αθήνας. Σπούδασε πολιτικές επιστήμες στην Αθήνα, στο Παρίσι, στη Βοστώνη και στο Λονδίνο. Τραγουδούσε και χόρευε από μικρός, από το σπίτι του μέχρι τις χορωδίες που ακολούθησαν. Ασχολήθηκε με πείσμα, επίσης, με την ενόργανη γυμναστική και τον αθλητισμό. Είναι σύμβουλος επικοινωνίας και δημοσιογράφος, με ειδικότητα στα ΜΜΕ, στα οποία δουλεύει από το 1985. Αγάπησε την κοινωνία των πολιτών και ασχολείται με πρωτοβουλίες που έχουν ως θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ελευθερία.
 

Katerina Kiassou
Κατερίνα Κιάσσου
Γενική Διευθύντρια, MAC Cosmetics

Η Κατερίνα Κιάσσου σπούδασε Marketing, Management και Finance. Σχεδόν ταυτόχρονα με το πέρας των σπουδών της το 1999 ξεκίνησε να εργάζεται ως Product Manager στην εταιρεία Estee Lauder, θέση στην οποία παρέμεινε μέχρι το 2001. Το 2001 η Mac Cosmetics έκανε τη δυναμική της εμφάνιση στην Ελλάδα και η Κατερίνα Κιάσσου ήταν η Marketing Manager του brand για τα επόμενα 3 χρόνια. Από το 2004-2009, προήχθη σε Regional Marketing και PR Manager της Mac Cosmetics. Από το 2010 έως το 2021 διετέλεσε Περιφερειακή Γενική Διευθύντρια του brand ενώ από το 2022 διεύρυνε την επίβλεψή της και στα brands Bobbie Brown και Smashbox όντας Περιφερειακή Γενική Διευθύντρια MU Cluster. 
 

Stavrianea
Αικατερίνη Σταυριανέα
Επίκουρη Καθηγήτρια Διαφημιστικής Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων, ΕΚΠΑ

Η Αικατερίνη Σταυριανέα είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Διαφημιστικής επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Έχει λάβει Πτυχίο Επικοινωνίας και ΜΜΕ από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Master of Science in Integrated Marketing Communications, Northwestern University (Chicago, USA) και Διδακτορικό Δίπλωμα από το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα καλύπτουν θέματα εταιρικής φήμης και εταιρικής κοινωνικής ευθύνης,  διαφημιστικής επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων στο ψηφιακό περιβάλλον, τουριστικού μάρκετινγκ και branding προορισμών, customer experience, καθώς και θέματα κοινωνικού μάρκετινγκ και προώθησης πολιτικών υγείας. Συμμετέχει σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα, ενώ οι δημοσιεύσεις της έχουν παρουσιαστεί σε σημαντικά διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια. 
 

Chalaka
Μαρί Χάλακα
Ανεύρεση Πόρων / Στρατηγικός Σχεδιασμός ΕΚΕ

To 2012, όταν η Ελλάδα συγκλονίστηκε από μια άνευ προηγουμένου οικονομική και κοινωνική κρίση που οδήγησε το 35% του πληθυσμού της σε κίνδυνο φτώχειας και αποκλεισμού, η Μαρί Χαλάκα εγκατέλειψε μία επιτυχημένη καριέρα στελέχους για να ενώσει τις δυνάμεις της με την ανθρωπιστική οργάνωση PRAKSIS. Σήμερα, είναι  Διευθύντρια Ανεύρεσης Πόρων και Στρατηγικής Ανάπτυξης ΕΚΕ στην ΜΚΟ PRAKSIS και συνδυάζει την πρότερη ευρύτατη επαγγελματική της εμπειρία με τις συνεχείς προκλήσεις υποστήριξης των ευάλωτων πληθυσμών που αγκαλιάζει η PRAKSIS. 

Με στόχο την υλοποίηση ανθρωπιστικών προγραμμάτων, χτίζει εξαιρετικές συνεργασίες με ιδρύματα, φορείς αλλά ταυτόχρονα και με ελληνικές και διεθνείς εταιρείες, γεφυρώνοντας και δημιουργώντας συνέργειες που ενσωματώνουν καινοτόμες
πρακτικές και διασφαλίζουν συντονισμό μεταξύ των εταίρων. 

Η Μαρί Χάλακα γεννήθηκε στον Παναμά το 1966 και μιλά Γαλλικά, Αγγλικά, Ισπανικά και Ελληνικά. Είναι μητέρα δύο γιών. Κατέχει Baccalaureat (Lettres et Philosophie), πτυχίο Διοίκησης Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ, έχει καταρτιστεί σε Συγκρουσιακές Διαπραγματεύσεις (Harvard Kennedy School of Government) και μετεκπαιδευτεί σε επαγγελματική Ανεύρεση Πόρων στο Lilly School of Philanthropy, ΗΠΑ. Στο παρελθόν έχει διατελέσει Εμπορική Διευθύντρια για 12 χρόνια αναπτύσσοντας στρατηγικές συνεργασίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει συμμετάσχει σε πολλές διαλέξεις και ομιλίες με θέμα την ΕΚΕ, την ανεύρεση πόρων και την ενδυνάμωση δεξιοτήτων νέων ΜΚΟ και συνεργάζεται επίσης, ως εισηγήτρια, στο Bootcamp του Higgs. 
 

Ανακάλυψε κι άλλα Experts Talk