Το παιχνίδι στην προσχολική ηλικία: Διαμόρφωση κριτηρίων για σωστές επιλογές

Inspired by mothercare

Μέσα από το παιχνίδι το παιδί ανακαλύπτει τον εαυτό του, τις δυνατότητες του και τον εξωτερικό κόσμο. Παίζοντας διεγείρει τη φαντασία του και την εφευρετικότητά του. 

Συντονιστής: 
Μαρία Αραμπατζή, Δημοσιογράφος

Ομιλητές
Μάγια Αλιβιζάτου, Ph.D Ψυχολόγος-Παιδοψυχολόγος, 

Μαρίνα Παπαποστόλου, Υπεύθυνη εταιρικών πωλήσεων Mothercare & Early Learning Center 

Μαρίνα Μπρούσκου, Παιδαγωγός προσχολικής εκπαίδευσης- νηπιαγωγός, Σύμβουλος ψυχικής υγείας και προϊσταμένη του νηπιακού κέντρου Μπωντέν 

Διαθέσιμο για δωρεάν προβολή από τις 07/12/21 εως τις 21/12/21.

Το παιχνίδι στην προσχολική ηλικία: Διαμόρφωση κριτηρίων για σωστές επιλογές

Μέσα από το παιχνίδι το παιδί ανακαλύπτει τον εαυτό του, τις δυνατότητες του και τον εξωτερικό κόσμο. Παίζοντας διεγείρει τη φαντασία του και την εφευρετικότητά του. Το παιχνίδι είναι ένας κρίσιμος τρόπος για να αποκτήσει γνώσεις, να εξασκήσει την φαντασία και τις κοινωνικές του δεξιότητες, να βελτιώσει την ψυχική και σωματική υγεία του και τέλος να αναπτύξει ενσυναίσθηση και συμπόνια.
 
-       Ακριβό παιχνίδι σημαίνει και σωστό παιχνίδι;
-       Τα παιχνίδια συνάδουν με τα αναπτυξιακά ορόσημα στην εξέλιξη των παιδιών;
-       Με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξουν οι νέοι γονείς τα παιχνίδια των Χριστουγέννων;
-       Πως επιλέγουμε τα παιχνίδια ανάλογα με την ηλικία των παιδιών;
-       Συχνά η αγωνία των γονιών για την ταχύτερη ανάπτυξη των παιδιών τους οδηγεί στην επιλογή «δύσκολων/περίπλοκων» παιχνιδιών. Τι επιπτώσεις μπορεί να έχει αυτό στην ψυχοσύνθεση των παιδιών;
-       Πόση σημασία έχει η συμμετοχή των γονέων στο παιχνίδι με τα παιδιά τους;
-       Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αποτελούν μία εύκολη λύση για τους γονείς. Στην ψηφιακή εποχή είναι δύσκολο να τα αγνοήσουν. Ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος αξιοποίησης τους στο πλαίσιο του παιχνιδιού;
-       Ο μιμητισμός μεταξύ των γονέων επηρεάζει συχνά την επιλογή των παιχνιδιών. Το παιχνίδι πρέπει να προσαρμόζεται στις επιθυμίες και τα ενδιαφέροντα κάθε παιδιού ξεχωριστά;
-       Παιχνίδια για αγόρια, παιχνίδια για κορίτσια. Αυτοκίνητα για αγόρια, κούκλες για κορίτσια. Μπορούν και πρέπει οι γονείς να σπάσουν τα στερεότυπα και με ποιους τρόπους χωρίς να καθοδηγούν εμφανώς;είας και προϊσταμένη του νηπιακού κέντρου Μπωντέν 

 

Μαρία Αραμπατζή
Δημοσιογράφος

Είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής Θεσσαλονίκης και κατέχει μεταπτυχιακό στη διεθνή δημοσιογραφία και επικοινωνία από το Cardiff University of Wales. Τελειώνοντας τις σπουδές της στο χώρο της Δημοσιογραφίας και των ΜΜΕ ξεκίνησε την καριέρα της στον τηλεοπτικό σταθμό των Σερρών αρχικά ως αρχισυντάκτρια και στη συνέχεια ως παρουσιάστρια πρωινής εκπομπής. Λίγο αργότερα, εργάστηκε στον τηλεοπτικό σταθμό ALPHA περνώντας από διάφορες θέσεις: συντάκτρια, παρουσιάστρια δελτίου ειδήσεων και παρουσιάστρια ενημερωτικής εκπομπής. Αμέσως μετά εργάστηκε στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 όπου ανέλαβε την παρουσίαση δελτίων ειδήσεων του σταθμού. Στη συνέχεια παρουσίασε την εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης «Νηστικό Αρκούδι», όπου είχε και την επιμέλεια. Στην συνέχεια μεταφέρθηκε στον τηλεοπτικό σταθμό ΜΕΓΚΑ και  για την περίοδο 2009-2010 παρουσίαζε την εκπομπή «ΟΜΟΡΦΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ ΠΡΩΙ» ενώ από το 2010-2012 παρουσίαζε την εκπομπή «MOMMY». Το 2012-2018 ανέλαβε τη θέση του project manager στον τηλεοπτικό σταθμό Δίκτυο Τηλεόραση. Καθώς επίσης  αποτελεί μέλος του Δ.Σ του τηλεοπτικού σταθμού από το 2012.
 

Μάγια Αλιβιζάτου
Ph.D Ψυχολόγος-Παιδοψυχολόγος

Η Μάγια Αλιβιζάτου αποφοίτησε από το Κολλέγιο Αθηνών και στη συνέχεια σπούδασε ψυχολογία στο Boston University των Ηνωμένων Πολιτειών. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Department of Child Development του Tufts University των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου ειδικεύτηκε στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών και τα προβλήματα συμπεριφοράς. Απέκτησε το διδακτορικό της στον τομέα της Ψυχολογίας από το University of Sheffield στη Μεγάλη Βρετανία. Έχει εργαστεί στον τομέα των μαθησιακών δυσκολιών σε ερευνητικό κέντρο και σε δημοτικό σχολείο στις Ηνωμένες Πολιτείες, τόσο σε ερευνητικό όσο και σε κλινικό επίπεδο. Από το 1998 εργάζεται στην Ελλάδα ως ψυχολόγος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Από το 2000 έως και σήμερα εργάζεται ως Σχολική Ψυχολόγος στο Κολλέγιο Αθηνών. Το 2008 συνίδρυσε τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά προσχολικής ηλικίας «My Playce» και μέχρι σήμερα διατηρεί την εποπτεία τους. Από το 2011 είναι Διασχολική Συντονίστρια του Ψυχοπαιδαγωγικού Τμήματος του Κολλεγίου Αθηνών. Από το 2018 διδάσκει την ενότητα «Διαχείριση της Απώλειας – διαζύγιο, θάνατος» στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας» της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. Ασχολείται με τη Συμβουλευτική γονέων, παιδιών, εφήβων και ενηλίκων καθώς και με την συναισθηματική αξιολόγηση παιδιών και εφήβων.
 

Μαρίνα Παπαποστόλου
Υπεύθυνη εταιρικών πωλήσεων Mothercare & Early Learning Center

Κατέχει Πιστοποιητικό γνώσεων και δεξιοτήτων στον Τομέα Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Το μεγαλύτερο μέρος της επαγγελματικής της δραστηριότητας έχει να κάνει με τη φροντίδα και τη διασκέδαση των παιδιών. Τα τελευταία 16 χρόνια εργάζεται στην εταιρία βρεφικών ειδών και παιχνιδιών mothercare & Early Learning Center ως υπεύθυνη εταιρικών πωλήσεων. Είναι συντονίστρια σε playtimes των καταστημάτων Early Learning Centre, υπεύθυνη θεματολογίας σε δημιουργικά παιχνίδια. Επίσης, είναι η υπεύθυνη του τμήματος πωλήσεων για τους εξοπλισμούς παιδότοπων,  βρεφικών σταθμών και νηπιαγωγείων με παιχνίδια του Early Learning Centre. Επιπλέον, είναι υπεύθυνη του τμήματος πωλήσεων σε βρεφικό εξοπλισμό mothercare σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες. Αποτελεί σύμβουλο πωλήσεων σε εταιρείες για την επιλογή χριστουγεννιάτικων παιχνιδιών Early Learning Centre. Τέλος, είναι αρμόδια για την εξυπηρέτηση πελατών πάνω σε θέματα λειτουργίας και ασφάλειας σε είδη mothercare & Early Learning Centre.
 

Μαρίνα Μπρούσκου
Παιδαγωγός προσχολικής εκπαίδευσης- νηπιαγωγός, Σύμβουλος ψυχικής υγείας και προϊσταμένη του νηπιακού κέντρου Μπωντέν

Εκπαιδευτικός προσχολικής ηλικίας με εργασιακή εμπειρία στον κλάδο της διοίκησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα τελευταία 4 χρόνια δουλεύει με παιδιά από 2 έως 5,5 ετών στο ιδιωτικό νηπιαγωγείο «Bodin» που βρίσκεται στην Κηφισιά. Έχει παραδώσει ποικίλα δημιουργικά εργαστήρια (συναισθηματική ευαισθητοποίηση, έκφραση μέσω χορού κ.λπ.). Κατέχει ισχυρό ακαδημαϊκό υπόβαθρο με μεταπτυχιακό επικεντρωμένο στην Εφαρμοσμένη Εκπαιδευτική Ψυχολογία. Επίσης, έχει εργαστεί εθελοντικά δουλεύοντας με μη προνομιούχα παιδιά (όλων των ηλικιών) στα νησιά Φίτζι παρέχοντας ατομική υποστήριξη διδασκαλίας. Στο πλαίσιο του προγράμματος εκείνη και οι συνεργάτες της, δημιούργησαν ένα δομημένο πρόγραμμα σπουδών για τα παιδιά του χωριού και περιλάμβανε δραστηριότητες που ενίσχυαν τις κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες και τις γενικές γνώσεις τους. Ολοκλήρωσε την πρακτική της στη ΜΚΟ «The Home Project» στην Αθήνα, όπου δούλεψε σε ατομικό επίπεδο με εφήβους πρόσφυγες μέσω εργαστηρίων στοχευμένων στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων ζωής.