Influencers: Τα social media διαμορφώνουν το νέο, βιώσιμο πρόσωπο της μόδας

Inspired by UGG

Οι influencers ξεκίνησαν ως πυροτέχνημα και εξελίχθηκαν σε διαμορφωτές της κοινής γνώμης καθώς και των καταναλωτικών μας συνηθειών. 

Moderator 
Άρης Καβατζίκης, Δημοσιογράφος

Experts
Αθηνά Οικονομάκου, Hθοποιός, Eπιχειρηματίας
Στεφανία Βαϊδάνη, Influencer, Σχεδιάστρια μόδας

Influencers: Τα social media διαμορφώνουν το νέο, βιώσιμο πρόσωπο της μόδας

Οι influencers ξεκίνησαν ως πυροτέχνημα και εξελίχθηκαν σε διαμορφωτές της κοινής γνώμης καθώς και των καταναλωτικών μας συνηθειών. Παρότι δεν αποτελούν κάτι νέο στον ψηφιακό χώρο, διεκδικούν πια με αξιώσεις το μερίδιο του λέοντος στα διαφημιστικά budgets των εταιρειών παραγκωνίζοντας συχνά τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης. Το κοινό τους τους λατρεύει. Οι brand managers αγαπούν να τους μισούν. Και οι περισσότεροι έφηβοι ονειρεύονται να γίνουν instagrammers και  youtubers. Οι Influencers δεν κάνουν πια το χόμπι τους. Είναι επιχειρηματίες με δράση συχνά πέρα από το Διαδίκτυο και μέσα από αυτή διαμορφώνουν και το νέο, βιώσιμο πρόσωπο της μόδας. 

Τι σημαίνει λοιπόν influencer και τι σημαίνει «ασκώ επιρροή» στη σημερινή ψηφιακή εποχή;
Πόση επιρροή ασκούν πραγματικά στο κοινό τους; Υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια μέτρησης;
Πως χτίζει το κοινό του ένας influencer; 
Πως χτίζει τη φήμη του και την επιρροή του;
Με ποια κριτήρια επιλέγουν οι εταιρείες τους influencers με τους οποίους συνεργάζονται;
Πως γίνεται κανείς influencer; 
Ποια χαρακτηριστικά έχουν ή πρέπει να έχουν οι influencers;
Για ποιους λόγους οι marketeers επιλέγουν τους influencers και όχι τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης; Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα;
Υπάρχουν trends στο influencer marketing;
Τι καινούργιο φέρνουν οι influencers στο χώρο της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ;
Nano/Micro/Mega Influencers: Ποια είναι τα διαφορετικά χαρακτηριστικά;
Γιατί τελευταία οι marketeers προτιμούν τους nano influencers παρότι έχουν λιγότερους followers;
Είναι επάγγελμα με ημερομηνία λήξης; Πολλοί influencers δημιουργούν τις δικές τους σειρές ρούχων ή γίνονται καλλιτεχνικοί διευθυντές σε εταιρείες ή παράγουν original περιεχόμενο. 
Αρκεί να είναι μία κοπέλα όμορφη για να γίνει influencer;
Πολλά έχουν ειπωθεί για τις υπερβολικές αμοιβές των influencers. Αντιστοιχούν στην πραγματικότητα και πως το κρίνετε;
Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο που θέλει να ασχοληθεί με το αντικείμενο;
Ποιοι είναι οι κίνδυνοι του επαγγέλματος; (υπέρ προβολή, εθισμός)
Πως διαχειρίζεστε τα αρνητικά σχόλια; Σας επηρεάζουν;
Η προβολή στην τηλεόραση παίζει ρόλο στην επιτυχία σας;
Ποια η γνώμη σας για τους influencers που αναδεικνύονται από τα reality;
Πως θα βλέπατε τον εαυτό σας στο μέλλον;

Moderator
Άρης Καβατζίκης, Δημοσιογράφος
 

Experts
Αθηνά Οικονομάκου, ηθοποιός, επιχειρηματίας

Στεφανία Βαϊδάνη, Influencer, Σχεδιάστρια μόδας

 

Άρης Καβατζίκης
Δημοσιογράφος

Ο Άρης Καβατζίκης είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε στα Ιωάννινα και έζησε στη Θεσσαλονίκη όπου σπούδασε Ιταλική Φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Τον κέρδισε η δημοσιογραφία και τώρα είναι ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους Έλληνες δημοσιογράφους με σημαντική πορεία στα περιοδικά, το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Από το 2007 ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Η συνεργασία που καθόρισε την πορεία του ήταν εκείνη με το περιοδικό «Sunday» του Αγγελιοφόρου της Κυριακής, με διευθυντή τον Γιώργο Τούλα. Από το 2014 ως το 2020 διετέλεσε διευθυντής του περιοδικού «Hello!». Στην τηλεοπτική του πορεία, έχει συνεργαστεί με τους πιο γνωστούς Έλληνες παρουσιαστές, μεταξύ αυτών η Ελένη Μενεγάκη, η Φαίη Σκορδά και ο Γιώργος Λιάγκας. Από το 2020, τον απολαμβάνουμε στο πρωινό μαγκαζίνο του Mega “Πάμε Δανάη” με παρουσιάστρια τη Δανάη Μπάρκα. 
 

Αθηνά Οικονομάκου
Ηθοποιός, Επιχειρηματίας

Η Αθηνά Οικονομάκου είναι Ελληνίδα ηθοποιός – επιχειρηματίας. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Σκάλα Λακωνίας, ενώ μετακόμισε στην Αθήνα για να σπουδάσει. Πριν ακόμα αποφοιτήσει από τη δραματική σχολή έκανε το τηλεοπτικό της ντεμπούτο στη σειρά «Δεληγιάννειον Παρθεναγωγείον» και πολύ σύντομα η καριέρα της πήρε ανοδική πορεία. Ο ρόλος της ως «Ξένια» στην τηλεοπτική σειρά «Η ζωή της άλλης» την καθιέρωσε και στη συνέχεια ακολούθησαν πρωταγωνιστικοί ρόλοι τόσο σε σειρές, όσο και σε θεατρικές παραστάσεις και ταινίες. Ενδεικτικά, το 2021 ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία η σειρά «Έλα στη θέση μου» μετά από πέντε χρόνια καθημερινής προβολής, στην οποία κατείχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Παράλληλα, είναι CEO της εταιρίας κοσμημάτων Allover by Athina Oikonomakou και μαζί με την Μαίρη Συνατσάκη CEO της εταιρίας ρούχων Project Soma. Εκτός από την καλλιτεχνική και επιχειρηματική της δραστηριότητα, έχει ένα από τα μεγαλύτερα accounts στο ελληνικό Instagram, γεγονός που την καθιστά δημοφιλή και στα social media. Στην προσωπική της ζωή, είναι παντρεμένη από το 2017 με τον επιχειρηματία Φίλιππο Μιχόπουλο, με τον οποίο έχουν αποκτήσει δύο παιδιά, τον Μάξιμο και την Σιέννα!

Στεφανία Βαϊδάνη
Influencer, Σχεδιάστρια μόδας

Η Στεφανία Βαϊδάνη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ελλάδα. Κατάγεται από οικογένεια δημιουργών μόδας. Από τη μητέρα της κληρονόμησε το ρεαλισμό και την πρακτικότητα και από τον πατέρα της το πάθος που τη διακρίνει. Αποφοίτησε από τη Σχολή Μόδας Marangoni στο Μιλάνο το 2018. Οι δημιουργίες της αγαπήθηκαν αμέσως χάρη στο ρομαντισμό και τη θηλυκή ενέργεια που αποπνέουν. Η Στεφανία Βαϊδάνη  ως Creative Director και Head of Design του brand που φέρει το όνομά της και της έχει χαρίσει την αναγνώριση στην Ελλάδα και το εξωτερικό εφαρμόζει σε κάθε της δημιουργία τη βιώσιμη μόδα χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υφάσματα και υπηρετώντας την αρχή του μηδενικού αποτυπώματος στο περιβάλλον.