Το bFlex είναι το ζωντανό παράδειγμα μιας επιχείρησης που ανήκει στην κυκλική οικονομία. Μια πράσινη ιδέα που αλλάζει τη ζωή της πόλης και τις νοοτροπίες των ανθρώπων. Ο ιδρυτής της, Robbert van der Meer, περιγράφει στο ImpacTalk όλη την ιστορία πίσω από αυτήν την ιδέα. 
 

#egg #innovation #citylife #circular #business #cycling 

Από τη Μία Κόλλια
Inspired by egg - enter•grοw•go

- Ποιο είναι το όραμα του flex και ποια τα όνειρά σας για το μέλλον;

Μου αρέσει πολύ να ζω εδώ στην Αθήνα, έχουν περάσει ήδη 3,5 χρόνια. Μια πόλη που έχει τόσα πολλά να προσφέρει, υπέροχους ανθρώπους και έναν υπέροχο καιρό. Η μόνη μου πραγματική απογοήτευση είναι η ατελείωτη κίνηση και η ρύπανση που συνοδεύει αυτήν την πόλη. Το 46% των εκπομπών στην Αθήνα προέρχεται από τις μετακινήσεις μας, κάτι το οποίο είναι ένα τεράστιο ποσοστό. Αυτό δεν επηρεάζει μόνο το περιβάλλον αλλά και την υγεία κάποιου. Και για μένα η λύση είναι πολύ απλή. 

Στην Ολλανδία όλοι μετακινούμαστε με ποδήλατο, ανεξαρτήτως από την ηλικία ή την οικονομική κατάσταση. Όλοι κάνουν ποδήλατο. Αυτό είναι κάτι που θα ήθελα και για την Ελλάδα. Είναι προς όφελος όλων, θα σας εξοικονομήσει πολλά χρήματα και χρόνο. Η καθημερινή ποδηλασία θα βοηθήσει στη μείωση του στρες και στη μείωση του κινδύνου για όλων των ειδών τις ασθένειες. Δεν υπάρχει πραγματικά κανένα μειονέκτημα. Ο αέρας στις πόλεις θα είναι πιο καθαρός, επομένως έτσι θα μπορούμε να βοηθήσουμε τους συμπολίτες μας και κατ’ επέκταση, το περιβάλλον.

Δε θα ήταν ρεαλιστικό να μην αναγνωρίσουμε τις διαφορές μεταξύ Ελλάδας και Ολλανδίας, ειδικά όταν πρόκειται για υποδομές. Μείζον ζήτημα η έλλειψη ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα. Ωστόσο, οι άνθρωποι κάνουν ποδήλατο. Στο κέντρο οι δρόμοι είναι πάντα γεμάτοι, οπότε η ποδηλασία είναι εύκολη ανεξάρτητα από την ταχύτητα. Το ίδιο ισχύει και για πιο ήσυχα προάστια. 

Καταλαβαίνω ότι για μερικούς ανθρώπους το πρώτο βήμα μπορεί να φαίνεται μεγάλο. Γι' αυτό με το bFlex προσφέρουμε πλέον και εβδομαδιαίες συνδρομές. Οι άνθρωποι μπορούν απλώς να το δοκιμάσουν για μια ή δύο εβδομάδες και να σταματήσουν τη συνδρομή εάν δεν είναι ευχαριστημένοι. Αυτό όμως που βλέπουμε περισσότερο είναι ότι μετατρέπουν την εβδομαδιαία συνδρομή σε μηνιαία. Απλά δοκιμάστε το.

Από την άλλη πλευρά, στη συνδρομή μας συμπεριλαμβάνονται όλες οι υπηρεσίες. Παραδίδουμε το ποδήλατο στο σπίτι σας. Εάν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το ποδήλατο, το ηλεκτρικό ποδήλατο ή το ηλεκτρικό σκούτερ, όπως ένα σκασμένο λάστιχο για παράδειγμα, ερχόμαστε σε εσάς και το διορθώνουμε εντός 24 ωρών. Εάν είναι κάτι που δεν μπορούμε να το διορθώσουμε, όπως ένα πρόβλημα με την μπαταρία, σας δίνουμε ένα εντελώς νέο όχημα.

Με όλες τις παραπάνω υπηρεσίες που αναφέρθηκαν χρεώνουμε μόνο 19 € το μήνα για το ποδήλατο πόλης μας, που σημαίνει ότι είναι σχετικά εύκολο να μπει στον προϋπολογισμό του καθενός κάθε μήνα. Έχετε την ελευθερία κινήσεων όπως με ένα αυτοκίνητο, αλλά κανένα από τα έξοδα ή τον πονοκέφαλο.

Πρόσφατα, πραγματοποιήσαμε μια έρευνα στη Flexy κοινότητά μας, η οποία έδειξε ότι το 80% χρησιμοποιεί τη συνδρομή του για τις μετακινήσεις του. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε στο σωστό δρόμο!

Εκτός από τους ιδιώτες, οι πωλήσεις μας b2b αυξάνονται επίσης πολύ γρήγορα. Οι συνδρομές μας χρησιμοποιούνται από εταιρείες διανομής τροφίμων, καταστήματα λιανικής, ξενοδοχεία, τουριστικούς πράκτορες με ποδήλατα, ακόμα και από το Ίδρυμα Ωνάση. Όσον αφορά τα ξενοδοχεία και τους τουριστικούς πράκτορες, τα ποδήλατά μας δημιουργούν ακόμη μια επιπλέον ροή εσόδων με την εκ νέου ενοικίασή τους στους επισκέπτες και τους πελάτες τους.

- Γιατί αποφασίσατε να προχωρήσετε με ένα τέτοιο project στην Ελλάδα; Η πατρίδα σας δεν αγαπά περισσότερο τα ποδήλατα;

Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που το ξεκίνησα εδώ. Απλώς εδώ υπάρχει περισσότερη δουλειά που πρέπει να γίνει. Η επιλογή που είχαν οι Έλληνες πριν ξεκινήσουμε το bFlex ήταν να αγοράσουν την πράσινη κινητικότητά τους. Αυτό σημαίνει υψηλό αρχικό κόστος, σε περίπτωση επισκευής πρέπει να πάτε σε μηχανικό και αυτό που συχνά είναι το αποτέλεσμα είναι να καταλήγει το ποδήλατο αχρησιμοποίητο στην αποθήκη. Όχι μόνο σπατάλη του ποδηλάτου δηλαδή αλλά και των χρημάτων σας.

Το μεγάλο πλεονέκτημα με εμάς είναι η ευελιξία που προσφέρουμε. Κάποιος μπορεί να διακόψει τη συνδρομή του ανά πάσα στιγμή, όπως στο Netflix. Επίσης, λόγω της έλλειψης υποδομών, μικρές βλάβες όπως σκασμένα ελαστικά συμβαίνουν πολύ συχνά. Θέλουμε να πάρουμε όλη αυτή την ανησυχία από τα χέρια σας.

Ελπίζω πραγματικά η Αθήνα να επενδύσει στις υποδομές. Ένα πολύ καλό παράδειγμα είναι το Παρίσι. Κανείς δεν έκανε ποδήλατο εκεί μέχρι πρόσφατα. Τώρα έχουν ήδη 700 χλμ. ποδηλατοδρόμων. Είναι εκπληκτικό να βλέπεις τέτοιες αλλαγές σε μια τέτοια πόλη όσον αφορά τη συμπεριφορά και τον τρόπο μετακίνησης.

Είναι πολύ απογοητευτικό ότι ακόμα και τώρα λείπουν ποδηλατόδρομοι στα νέα σχέδια για το κέντρο της Αθήνας. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί. Είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος για την άμεση αντιμετώπιση της υψηλής ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Ο «μεγάλος περίπατος» δε θεωρείται επιτυχία και πώς θα μπορούσε να είναι; Είναι απλώς μερικές εκατοντάδες μέτρα. Δηλαδή τι θα κάναμε; ποδήλατο πέρα ​​δώθε;

Πάντως βλέπουμε πως σιγά σιγά και σε ορισμένες περιοχές φτιάχνουν ποδηλατόδρομους, όπως στη Νέα Σμύρνη, και αυτό είναι υπέροχο. Αλλά αυτό θα λειτουργήσει μόνο εάν οι περιοχές συνδέονται μεταξύ τους. Αν μπορεί κανείς να πάει στη δουλειά του, να πάρει τα ψώνια του και να πάει για καφέ με το ποδήλατο.

Ακόμα κι αν η υγεία, τα οικονομικά ή το περιβάλλον δεν είναι επαρκής λόγος για κάποιους, κοιτάξτε την τουριστική βιομηχανία. Ο οικοτουρισμός είναι πλέον ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς. Για να παραμείνει η Ελλάδα ανταγωνιστική με χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία, πρέπει να γίνουν αλλαγές. 

bflex

- Πώς παρακινείτε και δίνετε κίνητρο στα άτομα με τα οποία συνεργάζεστε;

Η bFlex προσπαθεί πραγματικά να επιφέρει μια μεγάλη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο μετακινούμαστε. Για αυτό και με όλα αυτά συμβάλλουμε σε ένα πιο πράσινο μέλλον. Πιστεύω ότι το όραμα παρακινεί τους ανθρώπους. 

Προσπαθούμε πάντα να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας και η γνώμη όλων είναι πολύτιμη, γιατί είναι και πολύ ενδιαφέρουσα. Όταν η ιδέα σου υλοποιείται και μπορείς να δεις αποτελέσματα σε πραγματικά γρήγορο χρόνο, αυτό σου δίνει μια υπέροχη αίσθηση ολοκλήρωσης.

Το να δίνω το καλό παράδειγμα πιστεύω ότι είναι το πιο σημαντικό. Δουλεύω 7 ημέρες την εβδομάδα με μέσο όρο 10 ώρες την ημέρα. Το ίδιο παράδειγμα δίνω και με την προσωπική μου μεταφορά. Δύσκολα θα μπορούσα να πείσω κάποιον να ξεκινήσει ποδήλατο όταν με βλέπει να φεύγω με το τζιπ μου. Δεν έχω καν αυτοκίνητο σκέψου.

Προσφέρουμε επίσης μπόνους στους υπαλλήλους μας σε μετοχές Flexy. Δεν τις δίνουμε έτσι απλά στο χέρι, αλλά αν κάποιος καταφέρει με σκληρή δουλειά και δημιουργικότητα να γίνει αναντικατάστατος, ανταμείβεται.  

- Πώς το egg - enter•grοw•go συνέβαλε στο έργο σας;

Το  egg - enter•grοw•go μας υποστήριξε και μας βοήθησε πολύ. Ένα τέτοιο πρόγραμμα σου δίνει πραγματικά τα εργαλεία για να μετατρέψεις την ιδέα σου σε λειτουργική και από εκεί να την εξελίξεις σε ολόκληρη εταιρεία. Το bFlex ήταν ήδη λειτουργικό όταν ενταχθήκαμε στο πρόγραμμα εκκίνησης, αλλά με την υποστήριξή τους και την τεράστια εμπειρία τους, καταφέραμε να βελτιστοποιήσουμε το έργο μας και να έχουμε έναν πιο ξεκάθαρο στόχο.

Ένας από τους λόγους που μπήκα στο egg ήταν η δικτύωση. Ο παππούς μου πάντα έλεγε: «Το θέμα δεν είναι τι ξέρεις, αλλά ποιον ξέρεις». Καθώς είμαι ακόμα σχετικά νέος στην Αθήνα, χρειαζόμουν βοήθεια και υποστήριξη και το βρήκα μέσω του Egg. Το Egg ανοίγει την πόρτα σε οποιαδήποτε επιχείρηση και στη συνέχεια εξαρτάται από εσένα να αξιοποιήσεις αυτές τις ευκαιρίες. 

Επίσης, με τη βοήθεια του egg καταφέραμε να αποκτήσουμε έναν πολύ δυνατό σύντροφο που θα ανακοινώσουμε τις επόμενες εβδομάδες!

- Ποιες ήταν οι πιο δύσκολες στιγμές της υλοποίησης του project και πώς τις ξεπεράσατε;

Στην αρχή ήταν πολύ δύσκολα. Η bFlex είναι ο πρώτος πάροχος πράσινης κινητικότητας ως υπηρεσίας στην Ελλάδα. Μια χώρα όπου μόνο λίγοι άνθρωποι έκαναν πραγματικά ποδήλατο και δεν υπήρχαν μοντέλα συνδρομών τύπου Netflix. Εμείς δε ζητάμε κάποια κατάθεση ή εγγύηση, όλοι μπορούν να ξεκινήσουν τη συνδρομή. Επίσης, ο κλάδος των υπηρεσιών πραγματικά δεν υπάρχει εδώ. Οι Έλληνες έχουν την τάση να έχουν στην κατοχή τους πράγματα σε αντίθεση για παράδειγμα με τη βόρεια Ευρώπη, όπου εκτιμούμε την ευκολία της μιας υπηρεσίας.

Η εισαγωγή μιας πλήρως καινοτόμου υπηρεσίας που περιλαμβάνει την πράσινη κινητικότητα στην ελληνική αγορά δεν έπεισε τους επενδυτές. Προσπάθησα πραγματικά να ξεκινήσω μια παρόμοια ιδέα τη στιγμή που μετακόμισα στην Αθήνα, και αντιμετώπισα τα ίδια εμπόδια. Το να βρω κεφάλαιο εκκίνησης.

Έτσι, καθώς ήμουν και είμαι πεπεισμένος ότι τέτοιες υπηρεσίες θα απευθύνονται τόσο σε ιδιώτες όσο και σε εταιρείες, ξεκίνησα το bFlex μόνος μου. Πήγα πραγματικά all-in. Μόλις είχα ένα ισχυρότερο πλάνο περί της ιδέας, βρήκα το People’s Trust που με βοήθησε στο επόμενο βήμα. Από εκεί και πέρα ​​κατάφερα να πάρω μετοχικές επενδύσεις.

Περίπου 7 μήνες αφότου ξεκίνησα το έργο, ο πρώτος ανταγωνιστής εισήλθε στην αγορά χρησιμοποιώντας επίσης συνδρομητικά μοντέλα για ηλεκτρονικά ποδήλατα και ηλεκτρονικά σκούτερ. Και από τότε, βλέπουμε ακόμη περισσότερες εταιρείες να εντάσσονται στην προσπάθειά μας. Αυτό από μόνο του είναι πραγματικά ένα επίτευγμα. Στο τέλος, στόχος μας είναι να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους να κάνουν ποδήλατο.

Η αρχή ήταν δύσκολη, έπρεπε να αποδείξω ότι η ιδέα ήταν βάσιμη και να βρω χρηματοδότηση. Φυσικά υπήρξαν και άλλες δυσκολίες όπως τα lockdown και ακόμη και πιο μικρές ανησυχίες όπως η αγορά των πρώτων μου ποδηλάτων. Όλο το πρώτο έτος έτρεξα μόνος μου το bFlex μέχρι το σημείο που άρχισα να αποφέρω μικρά κέρδη. Αυτό σημαίνει παραδόσεις, συντήρηση και παραλαβές, πωλήσεις, διαφήμιση, συνεργασίες, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εξυπηρέτηση πελατών, καθαρισμός, ανάπτυξη του ιστότοπου, επέκταση, χρηματοδότηση και ούτω καθεξής. 

Το κύριο πλεονέκτημα σε μια τέτοια περίπτωση όπως η δική μας είναι ότι γνωρίζεις την εταιρεία σου από μέσα. Επιπλέον, όταν κάθε ευρώ μετράει, δεν παίρνεις βιαστικές αποφάσεις και δεν κάνεις περιττές δαπάνες. Πιστεύω πραγματικά ότι πετύχαμε πολλά με ελάχιστους πόρους. Για να σας δώσω κάποιο πλαίσιο, το αρχικό κεφάλαιο της bFlex ήταν 250 €.

Στο τέλος, όλα έχουν να κάνουν με το πάθος, τη θέληση και όρεξη για σκληρή δουλειά και την προσπάθεια για να βελτιώνεσαι συνεχώς. Είμαστε κοντά στο λανσάρισμα της εφαρμογής μας για κινητά, δίνοντάς μας ξανά αυτό το πλεονέκτημα. Και έρχονται και περισσότερες εξελίξεις στο άμεσο μέλλον , οπότε μείνετε συντονισμένοι!

#HisStory