Η αρχή μιας νέας χρονιάς είναι η τέλεια στιγμή για να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να σκεφτούμε τις δράσεις που θα αναπτύξουν τις ηγετικές μας ικανότητες και θα οδηγήσουν σε μια πιο ανθεκτική, κερδοφόρα και προσανατολισμένη στην ανάπτυξη, επιχείρηση.  

Από τη Μία Κόλλια

Δεν χρειάζεται να τα κάνουμε όλα αμέσως. Θα μπορούσαμε να εισάγουμε μία νέα δράση κάθε μήνα. Απλώς να σιγουρευτούμε ότι το σχέδιό μας περιλαμβάνει τακτικούς, προγραμματισμένους ελέγχους, ώστε να μπορούμε να αξιολογούμε την πρόοδό μας και να επιστρέφουμε στον σωστό δρόμο, όταν είναι απαραίτητο.

Κάνουμε οικονομικές προβλέψεις για τη χρονιά που έρχεται 

Η πρόβλεψη αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της καλής οικονομικής διαχείρισης. Ο έλεγχος των ταμειακών ροών θα μας βοηθήσει να βεβαιωθούμε ότι έχουμε τα χρήματα που χρειάζονται για να καλύψουμε τα έξοδα και να πετύχουμε τους στόχους μας. Χρησιμοποιώντας έναν λογιστικό πίνακα ή άλλο εργαλείο προγραμματισμού, υπολογίζουμε τις ταμειακές εισροές και εκροές κάθε μήνα, συμπεριλαμβανομένων τυχόν προγραμματισμένων επενδύσεων και χρηματοδοτήσεων. Στη συνέχεια, παρακολουθούμε τις ταμειακές ροές μας καθώς εξελίσσεται το έτος και κάνουμε προσαρμογές για να διατηρήσουμε την επιχείρησή μας σε καλό δρόμο.

Ρυθμίζουμε το στρατηγικό μας πλάνο 

Αν δεν έχουμε στρατηγικό σχέδιο, ήρθε η ώρα να το αναπτύξουμε. Μια πρόσφατη έρευνα της καναδέζικης πλατφόρμας επιχειρήσεων BDC διαπίστωσε ότι πάνω από το 70% των πιο επιτυχημένων εταιρειών είχαν ένα μεσοπρόθεσμο επιχειρηματικό σχέδιο, σε σύγκριση με μόλις το 46% των λιγότερο επιτυχημένων ομολόγων τους. Εάν έχουμε ήδη ένα σχέδιο, θα πρέπει να το ενημερώσουμε, λαμβάνοντας υπόψη αλλαγές στην οικονομική μας κατάσταση, σημαντικές εξελίξεις στην επιχείρησή μας ή αλλαγές στην αγορά που απευθυνόμαστε.

Δημιουργούμε μια συμβουλευτική επιτροπή 

Η συμβουλευτική επιτροπή είναι μια ομάδα αξιόπιστων συμβούλων που συνεδριάζει τακτικά για να μας βοηθήσει να πάρουμε καλύτερες επιχειρηματικές αποφάσεις και να αναπτύξουμε ένα μακροπρόθεσμο όραμα. Είναι ένας αποδεδειγμένος τρόπος για να λαμβάνουμε πολύτιμες συμβουλές για τη λειτουργία της εταιρείας μας, με πολύ λογικό κόστος. Ωστόσο, μόνο το 6% των επιχειρηματιών συμβουλεύεται μια τέτοια ομάδα, σύμφωνα με έρευνα της BDC.

Ενημερωνόμαστε για το διαδικτυακό μάρκετινγκ 

Όλες οι επιχειρήσεις γνωρίζουν ότι η παρουσία τους στο διαδίκτυο έχει γίνει το πιο σημαντικό εργαλείο μάρκετινγκ, είτε απευθύνονται σε καταναλωτές είτε σε άλλες επιχειρήσεις. Ήρθε λοιπόν η ώρα να καταστρώσουμε ένα σχέδιο και να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε το προφίλ μας. Θα πρέπει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο να λάβουμε κάποια εξωτερική βοήθεια, επειδή πολλές από τις εργασίες -σχεδιασμός ιστότοπου, δημιουργία περιεχομένου, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ηλεκτρονικό εμπόριο, βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, διαφημίσεις στο διαδίκτυο, συμβατότητα για κινητά τηλέφωνα- χρειάζονται ανθρώπους ειδικούς σε αυτό τον τομέα.

Χρησιμοποιούμε περισσότερο την τεχνολογία στην επιχείρησή μας 

Η αξιοποίηση του επιχειρηματικού λογισμικού μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της παραγωγικότητας, της ικανότητας καινοτομίας και των κερδών της εταιρείας μας. Μπορούμε να κάνουμε διάφορες τεχνολογικές αναβαθμίσεις, όπως για να αυτοματοποιήσουμε τις βασικές μας δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών, των σχέσεων με τους πελάτες, του προγραμματισμού παραγωγής, του αποθέματος και των ανθρώπινων πόρων. 

new year resolutions

Επανεξετάζουμε τους στόχους πωλήσεών μας 

Ένα σχέδιο πωλήσεων είναι πολύ σημαντικό και ουσιαστικά είναι η βάση για να οδηγήσουμε την επιχείρησή μας προς τους στόχους μας. Στο πλαίσιο του σχεδίου, χρειαζόμαστε στόχους που να προκαλούν την ομάδα πωλήσεών μας και να οδηγούν στην ανάπτυξη της επιχείρησης.

Καταγράφουμε σε χαρτί τα επιχειρηματικά μας βήματα 

Πολλοί επιχειρηματίες έχουν στο μυαλό τους διάφορες ιδέες σχετικά με τη λειτουργία της επιχείρησής τους. Αλλά, καθώς η εταιρεία θα μεγαλώνει, κινδυνεύουμε να γίνουμε συγκεντρωτικοί και αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στους υπαλλήλους και τελικά στην εταιρεία. Ένας τρόπος για να το αποφύγουμε αυτό είναι να καταγράψουμε όλα αυτά που έχουμε στο μυαλό μας και να τα κοινοποιήσουμε στα υπόλοιπα στελέχη της εταιρείας.

Προγραμματίζουμε μια γενική καθαριότητα στον χώρο της επιχείρησής μας 

Πολύ συχνά ένα βρόμικο εργοστάσιο ή ένα ακατάστατο γραφείο είναι ενδείξεις πολύ βαθύτερων προβλημάτων στις εταιρείες. Αντίθετα, ένας καθαρός χώρος εργασίας μπορεί να κάνει την εταιρεία μας να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά και να προετοιμάσει την ομάδα μας να δεχτεί και άλλες αλλαγές.

Μαθαίνουμε να αφιερώνουμε χρόνο στις προσλήψεις

Πολύ συχνά, οι επιχειρηματίες βιάζονται να προσλάβουν υπαλλήλους, επειδή αγχώνονται όταν πρέπει να καλύψουν μια θέση. Αλλά η βιασύνη μπορεί να οδηγήσει σε πολύ πιο σοβαρούς πονοκεφάλους, εάν ο νέος υπάλληλος έχει χαμηλή απόδοση ή, ακόμη χειρότερα, είναι μια προβληματική περίπτωση που διαταράσσει τον χώρο εργασίας.
 
Εισάγουμε ένα σύστημα διαχείρισης απόδοσης 

Ένα υγιές σύστημα διαχείρισης απόδοσης είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την ενθάρρυνση της δέσμευσης των εργαζομένων, συνδέοντας την απόδοση με τους εταιρικούς στόχους. Μπορεί επίσης να μας βοηθήσει να εντοπίσουμε κάποια ιδιαίτερα ταλέντα, να καταλάβουμε αν υπάρχουν ανάγκες εκπαίδευσης, ή να πάρουμε αποφάσεις για τη στελέχωση κάποιων τμημάτων.

Προγραμματίζουμε τακτικές συναντήσεις με τους βασικούς προμηθευτές μας

Οι προμηθευτές μας μπορούν να είναι κρίσιμοι σύμμαχοι για την επιχείρησή μας, αναλαμβάνοντας το «last mile» σε σημαντικές παραγγελίες, βοηθώντας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και στη διαχείριση των ταμειακών μας ροών. Είναι σημαντικό να τους βλέπουμε ως συνεργάτες και να καλλιεργούμε τις σχέσεις μας μαζί τους.

Φτιάχνουμε ημερήσιο πλάνο 

Είναι σημαντικό για τους επιχειρηματίες να οργανώνουν το καθημερινό τους πρόγραμμα, για να βεβαιωθούν ότι κάνουν τα σωστά πράγματα τη σωστή στιγμή. Μια καλή αρχή για να ξεκινήσουμε, είναι να προγραμματίζουμε την κάθε ημέρα εκ των προτέρων. Πριν φύγουμε από το γραφείο, φτιάχνουμε μια λίστα υποχρεώσεων για την επόμενη μέρα. Έτσι, το άλλο πρωί στη δουλειά, θα ξέρουμε αμέσως με τι πρέπει να ασχοληθούμε βάσει προτεραιότητας.