Χορεύτρια και ηθοποιός με δωρική παρουσία και πυκνή πορεία επί σκηνής, η Έλενα Τοπαλίδου είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση στο χώρο των παραστατικών τεχνών στην Ελλάδα.

Επιμέλεια: Χριστίνα Κατσαντώνη

Γεννημένη και μεγαλωμένη στο Χαλάνδρι, ξεκίνησε να κάνει μπαλέτο από την ηλικία των εννέα ετών στη σχολή της Έλενας Βακαλοπούλου. 

Έδωσε Πανελλήνιες και πέρασε στο Μαθηματικό Αθηνών, παράλληλα όμως αφοσιώθηκε στις σπουδές της στον χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Πριν ακόμα αποφοιτήσει, ξεκίνησε η συνεργασία της με τον Κωνσταντίνο Ρήγο και με την ομάδα ΟΚΤΑΝΑ, με την οποία πρωταγωνίστησε σε σπουδαίες παραστάσεις από το 1993 μέχρι το 2004 (όπως “Οι Γάμοι”, “Δάφνις και Χλόη”, “Ορφέας και Ευρυδίκη”, “Η κυρία με τις καμέλιες”, “Τρελή ευτυχία”, “Ταξιδιώτης του χειμώνα”...). Παράλληλα, στο ξεκίνημά της, είχε συνεργαστεί με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου στη “Μήδεια” και την “Ορέστεια”.

Μετά το 2004, αφοσιώθηκε κυρίως στο θέατρο, αργότερα και στο σινεμά, με παραστάσεις έργων όπως “Η Ήμερη”, “Ρομπέρτο Τσούκο”, “Οι Δαιμονισμένοι”, “Πέρσες”, “Κόκκινα φανάρια”, “Βυσσινόκηπος”, “Λυσιστράτη”, “Άμλετ”, “Οπερέττα”, “Ξύπνα Βασίλη”, Γιαννούλα η κουλουρού”, “Ο Μισάνθρωπος”, “γάλα, αίμα”. Για τη συμμετοχή της, στην ταινία «Bella» της Θέλγιας Πετράκη, κέρδισε το 2020 βραβείο γυναικείας ερμηνείας στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.

Δείτε ολόκληρο το επεισόδιο του Leaders Talk Εδώ

Ο χορός δε θα μπορούσε να βγει ποτέ από τη ζωή της. Σήμερα χορογραφεί, διδάσκει μπαλέτο στη Λυρική και στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Ακτίνα.

Στο Leaders Talk, η Έλενα Τοπαλίδου, η πρωταγωνίστρια του χοροθεάτρου που άλλαξε το σύγχρονο χορό στην Ελλάδα αλλά και η γυναίκα που έκανε την πλέον επιτυχημένη μετάβαση από το χορό στο θέατρο και τον κινηματογράφο, περιγράφει τις δύο πλευρές του μπαλέτου: τη φωτεινή, της ομορφιάς και της δημιουργίας, και τη σκοτεινή, της απόρριψης και της ακραίας σωματικής ταλαιπωρίας. Η Έλενα Τοπαλίδου μιλάει για το ρόλο της πειθαρχίας και του ταλέντου, τον ανταγωνισμό, το μέλλον του χορού στη χώρα μας και τη δικαιοσύνη, που χαρακτηρίζει το μπαλέτο, γιατί ενώ προσφέρει, ταυτόχρονα ζητάει.

#HerStory